27 במאי 2011

תולדות הכדורעף

.תולדות הכדור עף
הממציא של המשחק הכדורעף הוא האמריקני ויליאם מורגן (William Morgan) והשנה שהוכרזה כשנת המצאת המשחק היא 1895. בסוף מאה ה-19, כאשר הספורט התחיל לתפוס תאוצה בעולם, מורגן היה מורה לחינוך גופני בבית ספר נוצרי השייך למסגרת של ימק"א (YMCA Young Men's Christian Association) . הוא חשב איך לשלב בשיעורי ספורט גם את התלמידים שלא אהבו את המגע הפיזי במשחקי כמו כדורסל או פוטבול.



מורגן שילב אלמנטים מענפי ספורט קיימים באותה תקופה, כמו כדורסל, טניס או בייסבול, כאשר המטרה העיקרית שלו היית למצוא משחק כדור מתאים לכולם, משחק ללא אלימות ושיוכלו להשתתף בו גם תלמידים שהם לא הכי חזקים מבחינת כושר הגופני שלהם. בהתחלה המשחק נקרא מינטונט (mintonette) ובאחד ההדגמות של המשחק מול קהל, שהתלהב מאוד, הוחלט שהשםVolleyBall מתאים יותר למשחק הנהדר שמאוחר יותר יכבוש את העולם.

בתחילה הייה משחק הכדורעף משוחק עם כדור כדורסל ורשת טניס, לאחר שנים התפתח המשחק והחלו לשפר את צורת המשחק, את רשת הטניס החליפה רשת הכדורעף תקנית, את הכדורסל החליף כדור כדורעף אשר היה יותר קל ומחומר שונה (עור או גומי) וכמוכן הומצאו חוקים מוגדרים למשחק שתפס תאוצה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה