5 ביולי 2011

שדה משחק הכדור עף והציוד

המגרש: גודלו של מגרש הכדורעף באולמות הוא 9 מטרים רוחב ו-18 מטרים אורך. בכדורעף חופים גודל המגרש הוא 8X16 מטרים. באמצע המגרש יש קו רוחבי המפריד את 2 החלקות של 2 הקבוצות. לכל קבוצה יש קו הנקרא "קו השלוש" או "קו ההתקפה" והוא נמצא 3 מטרים מקו האמצע. קו זה מחלק את השחקנים לקו הקדמי והקו האחורי. במגרש יש 6 עמדות. העמדות ממוספרות מ-1 עד 6, החל מהעמדה הימנית בקו האחורי נגד כיוון השעון. כלומר, עמדות מספר 4, 3 ו-2 הן בקו הקדמי ועמדות מספר 5, 6 ו-1 הן בקו האחורי.
234
165

כאשר קבוצה זוכה בנקודה, כשלפני כן הקבוצה היריבה הכתה מכת פתיחה, הקבוצה מבצעת חילוף של עמדה אחת בכיוון השעון הנקרא "רוטציה" או "סֶבֶב". שחקן בעמדה 2 עובר לעמדה 1, שחקן בעמדה 1 עובר לעמדה 6 ושחקן בעמדה 6 עובר לעמדה 5 וכך הלאה. השחקן בעמדה 1 פותח את מכת הפתיחה.
הכדור: הכדור עשוי מעטה עור או עור סינתטי וגמיש ובתוכו פנימית מגומי או חומר דומה. בתחרויות עולמיות יש רק סוג כדור אחד שבו אפשר להשתמש והוא מחברת MIKASA דגם VL 200.
הרשת: רוחב הרשת הוא מטר אחד. בחלקה העליון ישנו פס בד לבן בולט בעובי של 7 סנטימטרים. משני צידי הרשת, במרחק של 9 מטרים בדיוק, ניצבות "אנטנות" המסומנות בקווקוו אדום לבן, והן מסמנות את תחומי המגרש מעל גובה הרשת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה